torsdag 8 december 2011

Adventsljusstake

Förra året tillverkade jag min egen adventsljusstake, eller som vi kallar den här i familjen; fodertråget. Det ska tilläggas att det var sambon som namngav skapelsen, men jag har anammat det. Hur som helst så är det himla kul att kunna göra ett mindre landskap i köksfönstret!
Och den lille, lille tomten, han gillar att bo vid julrosen. Och vem hade inte gjort det?!?

Jag gillar enkelt julpynt och helst med naturmaterial, mycket växter!

I bakgrunden skymtar datumtavlorna för mina barn, de ska snart sättas upp på väggen, så fort jag kommer ihåg att fråga sambon om hur jag borde fästa dem! Det var ju det där med att komma ihåg då...

Har fått lite ofrivilligt "ledigt" eftersom den lille killen har feber. Fast så mycket ledig har jag ju inte varit då han helt enkelt har fått följa med till jobbet i två dagar. Men det var helt ok, för de hade pepparkakor där!

/Annica

2 kommentarer:

Träningsvärk Med Jeanette sa...

ÅÅÅ va fint du har det i fönstret!! Jättekul med nåt som går att variera! Älskart!! :)

Jo jag har också nån stor som gärna undviker mammas mys i köket. Sönerna 12 o 14 hänger helst i rummet med sitt playstation...
Döttrarna 9 o 10 o lillkillen på 5 år, DOM fikar o pysslar gärna i köket med tända ljus o en jul-spotify-lista!

Men en mysfrukost tycker jag absolut man kan tvinga med dom på! Haha!!

Kramar Jeanette <3

Grodmamman sa...

Gillar verkligen ditt fodertråg! Å andra sidan hade det inte varit hälften så fint hemma hos mig då jag inte har lika bra hand om blommor som dig!;)
Nu blev jag väldigt sugen på att få till sådan där datumtavlor till mina barn också. Funderar på att göra en tavelvägg över bara vår familj och sedan sätta upp tavellisterna för övriga släktfoton.
Kram