onsdag 20 augusti 2008

Tröskor, ladugårdstak och regn

I helgen blev äntligen ladugårdstaket klart! Får, råttor, brädor och maskiner har äntligen tak över huvudet=ett orosmoment mindre. Fast råttorna där inne kan ju förstås flytta, precis som duvorna som bajsar ner brädor och hö... Morr... Hur som helst så innebär helgens arbete att sambon kan släppa ett problem i alla fall.

Regn, regn och åter regn. Eftersom jag inte känner för att stå i geggig, regntung lerjord och gräva, så har jag fortfarande ett tiotal plantor som väntar på boplats. Det är så typiskt mig att det är så där lite halvklart! Ser fram emot helgen då de lovat uppehåll. Fram med spade och stövlar!

Det här är en av de bästa tiderna på året för min äldste son! Stora tröskor, plöjande traktorer och underbart snälla grannar som låter killen åka med! I måndags kväll så hade han tydligen sussat sött i tröskan... men sken som en sol över att fått åka med!

Idag var det för övrigt första skoldagen för honom! När jag undrade om det skulle bli spännande att börja skolan så svarade han: "äh, jag har ju varit där förut!" Med andra ord så var det nog mamma som var lite nervös...

Förresten, jag glömde nog inget till kräftskivan i lördags...:) Det blev en riktigt trevlig kväll och på hemvägen så lös landsbygdens gatubelysning så fint åt oss (månen!).

Nej, nu måste jag lära mig lägga in bilder här! Imorgon...

/A

6 kommentarer:

Grodmamman sa...

Är så glad för eran skull att taket är klart! Det har ju hängt över er så länge. Nu kanske det kan bli lite annat gjort när sambon orkar!:)
Vad är det du ska plantera nu då? Här planterades det lavendel igår, får se om jag kan få dem att trivas.
Kram

Grodmamman sa...

Hej igen!
Överlever den så överlever den! Annars får det bli nya plantor till våren!:)
Jag kan ringa dig imorgon om du är hemma, så kan vi sitta vid våra datorer och försöka fixa till bloggen!
Kram

Sara sa...

Hejsan
Tack för gulliga kommentarer hos mig. Jag blir så glad. Min äldsta son ska bli bonde när han blir stor. Han älskar tröskor och traktorer.Jag länkar dig!
Kram Sara

In my house sa...

Hallo tjejen... Välkommen till "blogg´världen" det är så himla kul, och man blir lätt smått beroende!!! =)
- Tack för titten hos mig,,, och dom snälla orden :) Kramar josse

Grodmamman sa...

Snygg länklista du fått till!:) Nu ser vi fram emot att få se lite bilder också!:)
Kram

Isabelles moster sa...

Hej A!
Jag tänkte nästan att detta måste vara "du"!
Hur är det med dig/er annars då?
Själva har vi varit i Sthlm i helgen hos min kära syster m familj. Trevligt var det m ett besök på Skansen bland alla andra 900 000 stockholmare och turister...hi hi. men trevligt var det! Ha det så bra o hälsa hem!
Kram C