lördag 16 augusti 2008

Getingar, bröllop och att glömma..

Det här är en sådan där dag som man gärna skulle vilja redigera i efterhand...
Vaknade tidigt för att förbereda för byggjobbarna som hjälper oss med ladugårdstaket. Innan klockan blivit 9 hade jag slagit ihjäl 17 getingar... i övrigt lugnt.
Vid 11-tiden bestämde jag mig för att åka på bröllop! Förberedde maten, duschade och packade ihop barnens grejer eftersom de ska sova hos mormor inatt. Fortfarande rätt så lugnt....tills jag kom in till sta'n.. insåg att jag glömt blöjor och välling hemma. Får gå utan välling, blöjor löste sig.
På väg hem från bröllopet så skulle jag köpa kräftor och räkor. Kräftorna var förbeställda men räkorna... var SLUT! överallt!!! Och jag som lovat att köpa dem åt en kompis! Till slut så hittade jag frysta.. F'låt A!
Väl hemma så insåg jag att jag glömt halva lunchen till jobbarkillarna, och ännu mer grejer till barnen. Vi ska på kräftskiva i kväll men jag börjar bli orolig för om jag klarar detta utan att glömma hälften...

47 getingar grillade och ihjälslagna hittills idag, klockan är nu 16.45, pip.

Bröllopet var givetvis alldeles underbart! De var sååå fina! Och jag grät förstås...

Behöver nog vila lite inför kvällen!

/A

6 kommentarer:

Grodmamman sa...

Vad kul att du också börjat blogga!
Nytt rekord med getingar eller?!:)
Det är bara att konstatera, du börjar bli gammal!:)
Hur gick det med ladugårdstaket? Är ni klara nu?
Lägger till dig bland mina favoritbloggar!
Kram

Tina Högman sa...

och jag var också på bröllop igår!

Hjärtans sa...

Hallå! Vad kul att du också bloggar nu! Har varit på ridtävlingar i Götene idag. Hanna kom bara till 3;e hindret. Sen vägra han ut sig. Sen kom han knappt ut från banan. Men hon skulle testa en klass till.
Har du betalat något till LRK? Jag var inne på deras hemsida men där fanns ingen betalinfo? Kram Jenny

Grodmamman sa...

Hej igen!
Vad skönt att taket är klart nu!
Om du vill göra en länklista så går du in under layout. Väljer "lägg till gadget", väljer "konfigurera länklista" och där kan du sedan lägga in dina favoriter. Ring om det krånglar!
Kram

Sara sa...

Hejsan
Välkommen till bloggvärlden!
Kram Sara

Mjuka sa...

Roligt att komma in i en ny blogg!! Skall bli roligt vad som händer och sker
kramkram M