måndag 17 maj 2010

Nästan klart!

Ja, nu väntar vi bara på plåtslagaren så att taket blir komplett. Härligt!
Så här blev terassen:


Och här har vi entrén med det underbara taket!


När vi stod där och tittade i lördags så sade min sambo: " ja, nu vill du väl ha tak över terassen också!"  "Nä" svarade jag " enda eventuella anledningen till att jag skulle vilja ha det är att jag alltid har önskat mig en sådan där hängsoffa du vet, som de har i amerikanska filmer."  "Men det kan vi ju få plats med på trappan" säger då min underbare sambo!

Ååååååhhhh! En dröm går i uppfyllelse! Jag har alltid velat ha en sådan! Och nu ska jag få det! Till höger om dörren kommer den att hänga, med gaveln mot trappan. Är jag lycklig eller är jag lycklig?!?!

Lycklig och baksugen blev jag härom veckan när jag fick hem denna underbara bok! Vilka bilder! Dreggelvarning!!


Leila, hon vet hur hon ska få oss att vilja baka hon!!

Äldste sonen gjorde ett häftigt fynd igår. Har ni sett! Tre för en så att säga!


Med det vill jag önska Er en bra vecka!

Kram, Annica

15 kommentarer:

Grodmamman sa...

Jag vill också ha en sådan där hängsoffa!:) Får väl åka ut och låna din ibland!;)
Det blev ju som ett nytt hus med altan och entrétak. Blir det balkong ovanpå sedan?
Får nog köpa den där boken jag också, har ju den första. Om inte för alla fina bilder!:) Så kan jag ju göra en lista över alla saker jag ska provbaka i mitt nya kök sedan!;)
Tack för erbjudandet om mat. Måste planera bättre, idag är det mackor och yoghurt på menyn.
Kram

Små steg till ett enklare liv sa...

Kommer att bli så mysigt med den 'hängsoffan'.Skulle bara in och säga att om man börjar med 'de där' du vet...så får man lätt habegär ;)
kram *piah*

Domus Dulcis Domus sa...

Jättefint! En härlig plats till sköna sommardagar.... om dom nu bara vill dyka upp snart ;)
Kram

Dicksonska våningen sa...

Det ser såå fint ut! Staketet var jättefint!

Hängsoffan kommer vara jätteskön att ha precis utanför dörren :)

Kram Annika

Lina sa...

Hej!
Men vilken härlig altan!!! Och så en hängsoffa på detta! =) Kan ju inte bli mycket bättre! Jo, med en kopp kaffe och nåt gott ur Leilas bok förstås! =)

Jag har den förra boken som kom för 2 år sen, mmmm de finns mycket gott i den! Får nog köpa mig den nya också!

Jodå, nu är vi på bättringsvägen här hemma! Inte en dag försent! De är bara jag som har en envis hosta kvar...Lilla är pigelin igen!

Må så gott, Kram Lina

Marita sa...

Men himmel vad fort det har gått med ert bygge!!! Så ska jag bara be att få berätta att jag vill också ha en såndär hängsoffa.... tusan vilken snäll karl du har!! Kan jag få låna hem honom till mig ibland så att jag också kan få mina önskemål tillgodosedda??! Jag lovar att lämna tillbaka honom i gott skick...tror jag...kanske lite trött...men får han bara vila ett par dar ska du se att han går att känna igen!
Maskrosen ser ju superläcker ut!!
kram, Marita

promenader på landet sa...

Sååå jättefint det blev där kommer ni ha många mysiga fikastunder i sommar! Må så gott vännen kram Maria

Grodmamman sa...

Har inte glömt bort den 28:e, men jag tror nog att vi ska boka bord.
Jag ringer dig!:)
Kram

Fröken Fräken sa...

Vem kan säga nej till en hängsoffa?! Vad bra att ha en sådan händig man tillgänglig!

Ullis/Leva på landet sa...

Så bra det blir. Nu blir jag riktigt avis. Skulle också vilja ha en hängsoffa och en stor veranda.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Jessica sa...

Hej,
vad fint det blev! Å staketet är supersnyggt!
Lyllos som ska få en sån där fin soffa!
Står högt på önsklistan här hemma!

Hoppas du får en skön vecka,
kram
Jessica

Lina sa...

Hej!
Hoppas att allt är bra med dig! Ja, vi har verkligen haft vår beskärda del av sjukdommar och annat trist den här våren! Men nu så verkar de vara slut på allt elände! Tjoho! =) Nu vill man bara njuta av sommar och sol, eller ja när den visar sig iaf!

Må så gott, Kram, Lina

Drömmar & Verklighet sa...

Men va härligt med en hängsoffa. Kommer bli jättefint.

Mysig blogg du har. Har precis hittat hit.

Trevlig kväll,
Cecilia

Grodmamman sa...

Sonen gick in självmant, dottern fick jag ropa på!:)
Kram

Lina sa...

Hej!
Vill bara önska dig en glad midsommar! =)

Kram, Lina