måndag 26 april 2010

Nämän! Ojdå!

Hade jag en alldeles egen liten blogg?
Det hade jag nästan glömt....

Kan man ju tro i alla fall, så osynlig som jag varit den senaste månaden. Förlåt, de två senaste månaderna.

Men ibland så rusar tiden iväg och ingen tid finns över till sådana där extra grejer. Som en blogg. Men nu ljusnar det minsann! På många sätt!

Våren har anfallit! Tjohoo!! Idag har vi 18 grader VARMT här! Kan knappt tro det. (Var faktiskt tvungen att kontrollera termometern!)

I lördags gjorde jag ett litet röj i rabatten.















Och se där! Både julros och vitsippor kom fram!



Gräsmattan är full av min sambos favoritblomma. Scilla! Det är nog som så att det är en av de få blommor som han kan namnet på...!!!














 
I korgarna vid trappan satte jag bellisar... hoppas att de slår ut lite mer!















Penséerna som blev över från påskpyntet hamnade i en egen liten korg nu när påskliljorna har gett upp.



















Vårens första projekt har hastigt och lustigt blivit en altan. Sambon köpte en gasolgill och har ingenstans att ställa den....! Virket kommer imorgon.
Mitt alldeles egna första projekt ska bli odlingslådorna. Behöver bara köpa linolja, allt annat hade vi tydligen innan! Jord kommer med lastbil så småningom eftersom nästa projekt är att planera upp gräsmattan och lite andra ytor.
Inomhus händer det inte så mycket, men vad gör det? Nu vill man ju vara UTE!!!

Ha det så gott!

Kram, Annica

10 kommentarer:

Grodmamman sa...

Nä men, ett nytt inlägg!!!:) Trodde nästan att du hade lagt ner bloggandet!:)
Önskar att jag var lika entusiastisk när det gäller trädgården. Tittar på min lilla rabatt och tänker att jag borde röja lite där, men längre kommer jag inte!
Höll också på att svimma när jag såg termometern på 20 grader idag!
Kram

Grodmamman sa...

Nu var väl du rolig då!:) Maken har tagit semester i tre veckor och sa att "behöver jag inte all tid så är det ju bara att gå in och jobba!" Ja, tjena, vi lär nog behöva de veckorna minst, om vi inte ska jobba dygnet runt!:) Vi får väl hoppas att vi är klara till midsommar, om vi har tur...
Men då är du välkommen på fika!!!:)
Kram

Domus Dulcis Domus sa...

Kul att "se" dig igen! Visst är det härligt att röja i trädgården. Tack för de fina kommentarerna hos mig. Kram

Stjärnor & Champagne sa...

Haha ja så kan det kännas ibland, Va? Har jag en egen blogg??????Härligt med lite vårröj i trädgård. Älskar alla dessa blommor som poppar upp överallt. Våren är fantastisk...
Kramkram Anne

Malin - I min trädgård sa...

Mums vad gott ditt griltips lät! Nu har inte vi några egna lamm, men man kan ju faktiskt köpa... lät supersmarigt!

Vad härligt med vår! Här äör det vår när solen är framme, sedan blir det direkt kallt igen. Jag längtar verkligen till att det ska slå om och bli lite varmare.

Oj vad det händer grejer hos er! Ser fram emot att se dina odlingslådor och vad du ska odlä däri. Här håller jag ju på och utökar mitt land, men vi har inga fina odlingslådor, utan ett litet halvslarvigt ihopsnickeri som fungerar, men som lämnar mycket att önska när det gäller form. Men jag är ganska nöjd ändå :-).

Ha det bra!

Kram M

S Hoppas vi få se ett inlägg till ganska snart :-)

Fröken Fräken sa...

Men, 18 grader? Ja, då hade jag också hängt ute och planterat blommor! Istället är det mer fem grader och snålblåst, och korta glimtar med sol....

Lina sa...

Hej!
Välkommen tillbaka! Ja, de är ju baraså att tiden räcker inte till för allt...man ösnkar ju att dygnet hade några fler timmar! =)

Ja, visst är de underbart att våren är här och att snön är ett minne blott!!! Vi hade också jätte härlig väder med nästan 20 grader i måndags, men nu är de blygsamma 10 igen...men men värmen kommer!

Må så gott & så hörs vi snart igen!
Kram, Lina

Grodmamman sa...

Då hoppas jag att det snart kommer ett nytt inlägg från dig. Nu vill vi ju se altanen!;)
Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Så kul att höra från dig. Var ju ett tag sedan sist;). Vill också plantera ut lite blommor, men har inte vågat än, får bli till nästa helg.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Jessica sa...

Hej, vad roligt med ett nytt inlägg, kommer gölja ert trädgårdsfixande! Inne händer dom sagt inte mycket, men vad sjutton, ett varv med dammsugaren får räcka ;)

lycka till med odlingslådorna!
Kram Jessica