tisdag 14 april 2009

Träningsvärk och blåsor

Vilken underbar påskhelg vi har haft!! Härligt vårväder och därmed låååånga utedagar!

Sambon hamnade i värsta röjartagen inne i ladugården och ladan. Jag hamnade i vår "skog".

Eller rättare sagt vårt buskage. Det är där jag aldrig har fått rensa för vår äldste son... för det var ju hans skog... Både träd-, busk- och gräskramare är han, vår going.
Men, nu fick jag!!

Så här såg det ut när jag började.....

Och så här såg det ut när jag hade klippt ner allt, men stubbarna är kvar. Och en hel del krattning!

Röjsågen gick första dagen. Sedan min älskade sekatör.
Jag har klippt så mycket med sekatören att jag hade träningsvärk i handen i två dagar. Det och flera blåsor, trots mycket bekväma och bra handskar. Snacka om att vara otränad! Men nu ändras det på detta! För jag älskar att klippa.....!!! Sambons tigersåg har också fått jobba lite med de döda träden som fanns där inne. Så, nu återstår bara att klippa stubbar....

Nu är det verkligen en underbar tid! Det gäller att passa på att njuta!

Ha det bra!

Kram, Annica

12 kommentarer:

Linda sa...

Visst är de gött att slita o klippa o fräsa o röja o feja o allt sånt....
Mer sånt!
Kram Från Mig Igen!

Grodmamman sa...

Satt precis och undrade när du skulle skriva nästa inlägg!:)
Vilket jobb du har gjort! Vilken skillnad! Vad sa sonen om detta nu då?
Jag beställde tygerna i helgen. Det stod 12-14 dagar på ordern.
Kram

Saga sa...

Aj det gör ont med blåsor, jag vet! Vi har oxå haft trädgårdsdagar här hemma =)

Fin blogg!

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Vilken skillnad det blev!
Så ljust
Visst e det kul när man kommer igång att klippa o såga. Jag känner mig som värsta timmermannen Haha!
Tillslut käns det som man har stenkoll o kapar halva häcken för den såg nog ut att må bra av det... Men oj vilken insyn det blev!!
Ha det bra i veckan!

Kram Jeanette

Lina sa...

Hej!
Tack, vi har haft en underbar helg! Massor av sol och god mat, mmmmm... ;- )

Jösses vad du har röjt!!! Du kanske vill komma hit och fixa lite hos oss! ;- ) Här har vi en hel del att ta tag i...Hoppas på lite röj till helgen!

Må så gott!
Kram, Lina

♥ Fyra årstider sa...

Visst är det skönt när man får röja..jag gillar att skita ner mig och jobba i trädgården..
Kram Lotta

Anonym sa...

Härligt att få vara ute i friska luften och göra lite nytta! Har rensat själv i rabatterna nu så förhoppningsvis så slipper jag sitta och rensa så mycket framåt sommaren. Så nu kan jag njuta och titta på allt det som kommer upp ur jorden!

Ha de så gott!

//Cissi

Patricia sa...

Hej! Råkade trilla in på din trevliga sida.. =)

Oj va fint du röjt i trädgården, vilken skillnad och inte så konstigt du fick blåsor i händerna.. =)

Ha en bra dag!
Kram Patricia

kardemumma sa...

Vilket jobb du har gjort! Jag förstår om du har fått blåsor.
Vad duktig du är,det blir nog kalasfint när det grönskar.
Kramar C

Unknown sa...

Hejsan tjejen
Skönt att göra ett riktigt röj! Mycket roligare än att städa inne eller hur. Länge sedan vi sågs. Hade du tur o var ledig i dag? Det ska jag vara nu torsdag och fredag. Restaurering av rabatter står på schemat (sork underifrån och vovven ovanifrån).
Kramar /Jenny LN

Fröken Fräken sa...

Snacka om storröjning! Och usch för träningsvärk och blåsor, jag brukar ge mig på att energiskt kratta påvårkanten, med smärtsamma följder.. Hoppas händerna har hämtat sig!

Vita drömmar och choklad sa...

Vad fint du gör. Så skönt att våren ääntligen är här. Synd på blåsorna bara..
Ser fram emot att få se trädgården till sommaren :)
Kram Camilla