tisdag 21 oktober 2008

Pyssel

Efter 4½ timmars sömn så känner jag mig nu riktigt pigg faktiskt. (Och lite piller förstås...)

Fick äntligen fram korgarna som jag skulle måla vita. Nu saknas det bara ett sista lager så är de klara. Jag tänkte ha gran- eller enris i dem så småningom.


Häromdagen påbörjade jag pysslet med gravdekorationer. 4 st ska det bli. Den som jag lägger ner mest energi på är den till min käre pappa. Han gick bort för 6 år sedan och vi saknar honom mycket. Tyvärr fick han aldrig träffa sina barnbarn då han dog 1½ månad innan vår äldste föddes. De senaste åren har det varit mycket hjärtan på hans grav, men i år tror jag att det blir en moss-stjärna! Om jag lyckas med detta. Det lär ju gå åt en hel del mossa...

Jaa, om jag skulle ta och måla det där sista lagret på korgarna... innan pillret slutar verka...

Och sedan är det dags för kvällsmat, hamburgare önskades det minsann. Det tackar jag för. För det går snabbt och lätt!

Ha en skön kväll!

Kram, Annica

6 kommentarer:

Sara sa...

Vad duktig du är som gör egna gravdekorationer, det blir ju mer personligt.
Kram Sara

Tulipa sa...

Hej! Jag var tvungen och kolla vad som gömde sig bakom chokladblomma - ljuvlig blomma. Och här var det mycket pyssel. Visst är det kul att klämma in sådant mellan allt annat som ska göras! Ha en bra dag!
Kram Tulipa

Grodmamman sa...

Känner du dig hotad som släktens pysseltant?!?=) Skojar bara!=)
Skall bli väldigt kul att se dina stjärna när den blir klar, du brukar ju lyckas med det mesta!
Fina korgar du målar också.
Har nu kollat igenom min beställning till Panduro och även till Stoff o Stil. Jag skickar den beställningen imorgon eller på torsdag.
Kram

♥ Fyra årstider sa...

Jag ser fram emot att se din stjärna.Vad roligt att du gillar julbloggen, jag hoppas att du ska finna lite inspiration framöver.
Kram Lotta

Anonym sa...

Ska bli spännande att se hur dina gravdekorationer blir :)

Linda sa...

Hoppas att du blir frisk fort o att alla klarar sig utan mera skador... Snart kommer vi hem o jag kan ge dig dina ljus... Kanske tar jag me mig lite fika ;)
Kram