lördag 12 april 2014

Baka, baka liten kaka

Här ute på landet har vi flera trevliga traditioner. En av de mest välbesökta är Långfredagspromenaden. Tipspromenad och lotterier. Alla pengar går till bygdens barn på ett eller annat vis. När vi flyttade ut hit fick jag rätt så omgående en fråga om jag ville vara med i Damklubben. Öh? Såååå gammal är jag väl inte?!?
Jag stod emot i flera år faktiskt. Tills den där sommardagen ute på sjön. Där satt jag i bikini på det solvarma berget och tog en fika. Helt försvarslös. Då kom frågan; är det inte dags nu? Med lite lätt solsting så svarade jag; jo, kanske det. Så nu står jag här och bakar kakor.... :) Vi har faktiskt riktigt trevligt ihop och man känner att man gör något bra också. Kakorna ska läggas i korgar som ska vara vinster i ett lotteri. Senare i veckan ska jag baka en tårta till tårtlotteriet. Känner mig som en riktig bulltant!

För övrigt så har vi fått lära oss att allt inte blir som man tänkt sig. Ibland suger livet. Riktigt hårt.


1 kommentar:

Grodmamman sa...

Du är helt otrolig som orkar engagera dig så där!
Hoppas att allt är lugnt där hemma.
Kramar